יום שבת, 12 בדצמבר 2009

והנה פוסט שכתבתי לפני 4 חודשים והפך פתאום רלוונטי...

בשל קריאת הרבנים שהתפרסמה השבוע ב"יומונים".
הפוסט היה תחת הכותרת "מעניין מתי זה יתפוצץ"...
[התפרסם בתאריך 26.6]
השקט המוזר הזה שבו תעשיית האינטרנט החרדי מתפתחת,
כל 3 דקות נפתח אתר חרדי חדש.אתרי לוחות, חדשות, תוכן, מכירות, נופש, בילוי ופנאי
[וברכות לדקה ה-90 שגילו לקראת סוף 2009 שיש מליון חרדים מתחת לאף שלהם בין הירדן לים...]
הרי כמה העיתונים יוכלו לבלוע?
בואו נדבר אמיתי,סלקום לא הגדילה את תקציב הפעילות שלה השנה בחרדי אבל פירסמה
בכמה מאות אלפי שקלים באתרים חרדיים,זה הרי ירד ממישהו..בזק אותו דבר,
והם ממש לא לבד. זה אולי נראה מעט אבל השנה עשרות מפרסמים נכנסו לראשונה לפעילות ברשת החרדית.
אם לפני שנתיים קמפיין מכירות פרוייקט נדלן חרדי הלך 80% עיתונות 10% רדיו ו 10% כרזות רחוב
והיום האינטרנט מקבל 15-20%, בצד השני יש מישהו שמקבל פחות.
במילים אחרות אם קצב הגידול של הפרסום באתרים החרדיים יעלה על קצב הגידול
האמיתי של תקציבי הפרסום במגזר, ה sher [הנתח] של העיתונים יירד. אם נוסיף לכך את העובדה שגם יש יותר עיתונים היום נקבל מגמה עוד יותר חזקה. במגזר הכללי העיתונים המובילים קראו את המפה ובאופן טבעי הגיבו מייד.זה לא במקרה ש YNET שייך לידיעות ו NRG למעריב אבל מסתבר שמה שטבעי שם לא טבעי כאן...
הרי בינינו, יתד המודיע והמבשר לא יכול לפתוח פורטלים, זה נוגד את מי שהם והשבועונים
היו עסוקים מידי בשנתיים האחרונות בלהוציא עוד מוסף תיירות ועוד מגזין בריאות.
התוצאה היא שבשונה מהאתרים החילונים המובילים שקשורים בעטינים לעיתונים המובילים
אצלנו מתפתחים שני עולמות, העיתונים והאתרים.
לא שיש בעיה עם שני עולמות, רק הנושא הקטן הזה, ששניהם צריכים לחיות מאותם תקציבים,
לשתות מאותה גיגית וזה כבר סיפור אחר...כי כשיש בעיקר אתר אחד שעובד [מבחינת מכירות פרסום] כמו בחדרי והיקף המכירות שלו קטן יחסית, זה עוד נסבל, אבל במציאות שבה יש 5-6 אתרים חזקים שמביאים עיסקאות של עשרות אלפי שקלים כל אחד, זה מצטרף למאות אלפי שקלים ולמיליונים בשנה וזה, כמו שאמרנו כבר סיפור אחר לגמרי. הקטע המעניין פה הוא שגם העולם הפשוט שבו חיינו פעם, שאם יש בעיה פשוט מוציאים חרם,
או איסור פרסום או סנקציות בכשרות כבר לא יעבדו פה [רק לכאורה, כי אצלנו במגזר אינדבר כזה שאינדבר כזה...]
או במילים אחרות כבר אין מי שיעצור את זה.מי שמכיר ויודע איך הדברים עובדים מבפנים יודע להגיד שהיום אין חבר כנסת או שר חרדי, בעצם מה שר חרדי?אין חבר מועצה בעיריית אלעד או נהג של איזה פוליטרוק דרג ג' שלא טורח להתעדכן ברמה יומיומית, לא ביתד או המודיע וגם לא במבשר [טוב אולי גם..]אלא באחד מ"המדיות החדשות". הקווים של ביכלר ודומיו עושים הבדל. בעיקר במערכות
פוליטיות אידיאולוגיות, האתרים החרדיים מובילים את התחום הניוז ולפעמים לעיתונים נשאר רק לפרשן
ולתת צבע וכולם משתפים פעולה. הם צריכים אותם ואני אתבטא בעדינות אם אני אומר שלא
רק גופים מסחריים משלמים עבור חשיפות [חיוביות] במגזר, וד"ל..חוצמיזה, מי יעצור אותם?וועדת השבת? מה זה קשור? וועדת התקשורת? למה נזכרו עכשיו? וועדת התחבורה?הרי באופן די מוזר וכאילו מובן מאליו בבחירות האחרונות לכנסת רשימת "ג" פרסמה בבחדרי חרדים במאסיביות כאילו הייתה יומון רביעי במגזר...רשימת יהדות התורה, נציגיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליטא, אז נכון, עדיין אין מדיה שיכולה להחליף את עוצמת הפרסום של העיתונים ואין מדיה שיכולה שיכולה לספק את ההילה והתדמית של הקונסנזוס החרדי כמוהם אבל המילה הכי חשובה במשפט הזה היא עדיין, והשאלה הכי מעניינת היא לא אם בחדרי, כיכר, לדעת או חרדים אפקטיביים או לא אלא כמה אפקטיביים הם יהיו עוד 5 שנים.

2 תגובות:

  1. עוד לא היה פרסום של מאות אלפי שקלים באתרים. הכל היה כמדומני ציפיות בלבד. החברות שילמו על באנרים מאות עד אלפי שקלים בלבד.

    השבמחק
  2. אופס. נזכרתי.

    עמד לי בקצה הראש שקראתי היכן שהו על הבועה הזו שתתפוצץ.

    תודה מאיר.

    השבמחק